Changes made in the organization and provision of psychological and pedagogical assistance to students with special educational needs after 30 April 2013

Authors

  • Katarzyna Marciniak-Paprocka

Keywords:

inclusive education, psycho-pedagogical assistance, e, special educational needs

Abstract

This article aims to present in detail the changes that were introduced in 2013 in the provision of psychological and pedagogical support for pupils with special educational needs in public kindergartens, schools and institution.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Rozporządzenie MEN w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1487.
2. Rozporządzenie MEN w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1488.
3. Rozporządzenie MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz ośrodkach, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1489.
4. Rozporządzenie MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia,
wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1490.
5. Rozporządzenie MEN zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1491.
6. Rozporządzenie MEN zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1492.
7. Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2013 roku w sprawie zasad organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz,U. Nr 0z 2013 r., poz. 532.
8. Zacharuk T., Bocian B., Edukacja włączająca – nowa perspektywa pedagogiczna, „Oświata Mazowiecka. Biuletyn Informacyjny Kuratorium Oświaty w Warszawie”, nr 7, 2011 r., wyd. Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
9. Zacharuk T., Edukacja włączająca szansą dla wszystkich uczniów, „Meritum”, nr 1, 2011 r., Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
10. Zacharuk T., Resocjalizacja w warunkach edukacji inkluzyjnej, „Resocjalizacja Polska”, nr 1, 2010 r., „Pedagogium” Wyższa Szkoła Nauk Społecznych, Warszawa.
11. Zacharuk T., Wprowadzenie do edukacji inkluzyjnej, Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce 2008 r.

Downloads

Published

09.07.2021

How to Cite

Marciniak-Paprocka, K. (2021). Changes made in the organization and provision of psychological and pedagogical assistance to students with special educational needs after 30 April 2013. Disabled Student. Sketches and Theses, 13(13(6), 75-85. https://czasopisma.uws.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/2462