Sociotherapy as a method of work with the student with special educational needs
Keywords:
socio-therapy, psycho-pedagogical assistance, a student with special needs educationalAbstract
Sociotherapy belongs to the methods of psychological and pedagogical assistance. It involves correcting behavioral disorders and emotional disorders selected. During the course creates situations in which the participants have to change their behavior, relieve negative emotions and correct its own courts of reality.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Bocian B., 2006, Doświadczenia w realizacji założeń teoretycznych w praktyce
pedagogicznej (na przykładzie programu socjoterapeutycznego – Moje
spotkanie ze złością), [w:] J. Kunikowski, R. Rosa, T. Zacharuk
(red.), Rozwój teorii i praktyki edukacyjnej w XV-lecie Instytutu Pedagogiki
Akademii Podlaskiej, Siedlce: Wydawnictwo Akademii Podlaskiej.
Bocian-Waszkiewicz B., 2015, Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
w szkole masowej – przygotowanie i zadania nauczyciela, „Student
Niepełnosprawny. Szkice i rozprawy”, Zeszyt 15 (8) 2015,
Siedlce: Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego.
Deptuła M. (red.), 2005, Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii
i praktyce pedagogicznej, Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu
Kazimierza Wielkiego.
Ganczarska M., 2008, Socjoterapia wychowanków pogotowia opiekuńczego,
Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Hillenbrand C., 2007, Pedagogika zaburzeń zachowania, Gdańsk: GWP.
Pytka L., 2000, Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne,
diagnostyczne i metodyczne, Warszawa: Wydawnictwo Akademii
Pedagogiki Specjalnej.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r.
w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-
pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
(Dz.U. 2013 poz. 532).
Sakowicz T., 2006, Elementy pedagogiki resocjalizacyjnej z socjotechniką,
Kielce: Zakład Profilaktyki Społecznej i Rehabilitacji Akademii
Świętokrzyskiej.
Sawicka K. (red.), 1999, Socjoterapia, Warszawa: Wyd. CMPPP.
Sobolewska Z., 1993, Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci i młodzieży –
zasady projektowania zajęć, Warszawa: OPTA.
Strzemieczny J., 1988, Program zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci ze szkół
podstawowych, Warszawa: MEN.
pedagogicznej (na przykładzie programu socjoterapeutycznego – Moje
spotkanie ze złością), [w:] J. Kunikowski, R. Rosa, T. Zacharuk
(red.), Rozwój teorii i praktyki edukacyjnej w XV-lecie Instytutu Pedagogiki
Akademii Podlaskiej, Siedlce: Wydawnictwo Akademii Podlaskiej.
Bocian-Waszkiewicz B., 2015, Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
w szkole masowej – przygotowanie i zadania nauczyciela, „Student
Niepełnosprawny. Szkice i rozprawy”, Zeszyt 15 (8) 2015,
Siedlce: Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego.
Deptuła M. (red.), 2005, Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii
i praktyce pedagogicznej, Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu
Kazimierza Wielkiego.
Ganczarska M., 2008, Socjoterapia wychowanków pogotowia opiekuńczego,
Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Hillenbrand C., 2007, Pedagogika zaburzeń zachowania, Gdańsk: GWP.
Pytka L., 2000, Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne,
diagnostyczne i metodyczne, Warszawa: Wydawnictwo Akademii
Pedagogiki Specjalnej.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r.
w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-
pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
(Dz.U. 2013 poz. 532).
Sakowicz T., 2006, Elementy pedagogiki resocjalizacyjnej z socjotechniką,
Kielce: Zakład Profilaktyki Społecznej i Rehabilitacji Akademii
Świętokrzyskiej.
Sawicka K. (red.), 1999, Socjoterapia, Warszawa: Wyd. CMPPP.
Sobolewska Z., 1993, Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci i młodzieży –
zasady projektowania zajęć, Warszawa: OPTA.
Strzemieczny J., 1988, Program zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci ze szkół
podstawowych, Warszawa: MEN.
Downloads
Published
26.11.2019
Issue
Section
Artykuły
How to Cite
Bocian-Waszkiewicz, B. (2019). Sociotherapy as a method of work with the student with special educational needs. Disabled Student. Sketches and Theses, 16(16(9), 145-165. https://czasopisma.uws.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/1161