OCENA WYKORZYSTANIA USŁUG ELEKTRONICZNYCH ŚWIADCZONYCH PRZEZ POLSKĄ ADMINISTRACJĘ PUBLICZNĄ
DOI:
https://doi.org/10.34739/zn.2023.60.01Słowa kluczowe:
usługi elektroniczne, e-usługi, Internet, administracja publicznaAbstrakt
Artykuł przedstawia problematykę wykorzystania usług elektronicznych świadczonych przez polską administrację publiczną. Przez pojęcie usługi elektronicznej można rozumieć świadczenie dowolnej usługi przy wykorzystaniu kanału internetowego. Celem artykułu była próba oceny wykorzystania tego rodzaju usług w Polsce. Ocena ta dokonana została w oparciu o przeprowadzone badanie ankietowe oraz analizę literatury przedmiotu. Wykonane badanie wykazało, że zdecydowana większość respondentów korzysta z usług elektronicznych. Jako główne powody, dla których wybierają taki sposób komunikacji z urzędem, wskazali możliwość zaoszczędzenia czasu oraz to, że kontakt ten jest możliwy 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.
Pobrania
Pobrania
Opublikowane
Wersje
- 2023-07-28 - (2)
- 2023-06-21 - (1)
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.