Przesłanki kreowania wiedzy w organizacji w świetle wyników badań

Conditions for knowledge creation in the organization in the light of the results of research

Autor

  • Adam Skrzypek Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Zakład Zarządzania

Słowa kluczowe:

knowledge, spiral of knowledge, creation of knowledge in organizations, knowledge management

Abstrakt

Współczesne organizacje funkcjonujące w warunkach zmienności otoczenia muszą brać udział w kreowaniu rzeczywistości w sposób aktywny, powinny zatem kreować wiedzę.
Organizacje muszą wiedzieć, jak kreować nowe produkty, usługi, nowe metody pracy, zrozumieć, w jaki sposób tworzona jest nowa wiedza. Proces tworzenia wiedzy to zespół specyficznych działań i inicjatyw, które są podejmowane przez przedsiębiorstwo w celu poprawy jakości
i ilości zasobów wiedzy organizacyjnej1. Dlatego organizacje poszukują nowych rozwiązań
umożliwiających jej efektywne zdobywanie, tworzenie i wykorzystywanie zarówno na poziomie
jednostek, jak i całej organizacji. Rosnące znaczenie wiedzy w procesie zarządzania przedsię-
biorstwem, dostrzegane zarówno przez badaczy, jak i praktyków gospodarczych przełożyło się
na próby stworzenia różnych teorii, koncepcji, metod i technik, które mają wyjaśniać istotę, znaczenie oraz praktyczne zastosowania wiedzy w procesie zarządzania. W artykule zawarto wyniki badań związane z procesami kreowania wiedzy w organizacjach, będących laureatami Polskiej Nagrody Jakości.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Pobrania

Opublikowane

2021-01-30

Jak cytować

Skrzypek, A. (2021). Przesłanki kreowania wiedzy w organizacji w świetle wyników badań: Conditions for knowledge creation in the organization in the light of the results of research. Management and Administration Journal, 26(99), 95-105. https://czasopisma.uws.edu.pl/znadministracja/article/view/1947