Dydaktyka Jana Amosa Komeńskiego
Abstrakt
Jan Amos Komeński (1592-1670) zaliczany jest do najwybitniej-szych pedagogów wszechczasów, gdyż wiele jego myśli i poglądów miało i ma charakter ponadczasowy. Świadczą o tym jego dzieła i zawarte w nich poglądy, idee, myśli i postulaty, które jak na owe czasy, były bardzo postępowe, a niektóre wręcz rewolucyjne. Taki charakter miała np. propozycja objęcia nauką szkolną wszystkich dzieci, czyli powszechności kształcenia. Uzasadniał ją tym, że wzglę-dem Boga wszyscy są równi i dlatego niesprawiedliwe byłoby jed-nych kształcić, a drugich nie. Nieważne przy tym, że u podstaw tej idei leżały względy religijne, które zresztą przyświecały większości jego poglądów dotyczących kształcenia i wychowania człowieka. Był przecież osobą duchowną.
Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Pobrania
Opublikowane
13.05.2019
Numer
Dział
Artykuły
Jak cytować
Żegnałek, K. (2019). Dydaktyka Jana Amosa Komeńskiego. Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne Seria Pedagogika, 1, 63-91. https://czasopisma.uws.edu.pl/szk/article/view/511