Inclusive education − the change for the education the children with disability
Abstract
The long process of accepting a child with disability begins in the family. The key issue is what to do not to make his disability be more important then his of her personality and natural needs. The use of a revalidation approach may be a way to facilita te the developmend of his selfcare and independence. Kindergarden and school can help in making full developmend of child`s potentials. One of the most vitol factors is conected with the child`s learning and playing in other words with other children among his of her peers. However, the point is how to organise education for children with disabilities.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Bogucka J. (red.)., 2000, Szkoła dla wszystkich X-lecie integracji w Polsce, materiały z konferencji w Konstancinie 16-18 listopada 1999, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa.
Zeszyt 15 (8)2015 Specjalne potrzeby edukacyjne. Prawne ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, MEN 2010.
Kummant M., 2008, Raport przygotowany na podstawie bazy danych o przedszkolach i szkołach z oddziałami integracyjnymi prowadzonej w Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Pracownia Wspomagania Rozwoju i
Integracji CMPP, Warszawa.
Jurga L., 2006, Formy kształcenia integracyjnego, „Edukacja i Dialog”, nr 8.
Florek A., Dębińska G., Rodzice i specjaliści sojusznikami nauczycieli we włączaniu dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do grupy rówieśniczej,
http://www.abcd.edu.pl/index.php?option=com_content&view =article&id=279:rodzice-i-specjalici-sojusznikami-nauczycieliwe-wczaniu-dzieci-ze-specjalnymi-potrzebami-edukacyjnymido-grupy-rowieniczej&catid=16:dla-nauczycieli&Itemid=61
[stan z 23.09.2014].
Grotberg E., 2000, Zwiększanie odporności psychicznej. Wzmacnianie sił duchowych, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.
Stobart G., 1992, Can psychology justify the integration of children with special educational needs?
Ostrowska K., 2000, Edukacja osób niepełnosprawnych w świetle reform oświaty, w: Bogucka J. (red.), Szkoła dla wszystkich X-lecie integracji w Polsce, materiały z konferencji, Warszawa, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-
Pedagogiczne
Zeszyt 15 (8)2015 Specjalne potrzeby edukacyjne. Prawne ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, MEN 2010.
Kummant M., 2008, Raport przygotowany na podstawie bazy danych o przedszkolach i szkołach z oddziałami integracyjnymi prowadzonej w Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Pracownia Wspomagania Rozwoju i
Integracji CMPP, Warszawa.
Jurga L., 2006, Formy kształcenia integracyjnego, „Edukacja i Dialog”, nr 8.
Florek A., Dębińska G., Rodzice i specjaliści sojusznikami nauczycieli we włączaniu dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do grupy rówieśniczej,
http://www.abcd.edu.pl/index.php?option=com_content&view =article&id=279:rodzice-i-specjalici-sojusznikami-nauczycieliwe-wczaniu-dzieci-ze-specjalnymi-potrzebami-edukacyjnymido-grupy-rowieniczej&catid=16:dla-nauczycieli&Itemid=61
[stan z 23.09.2014].
Grotberg E., 2000, Zwiększanie odporności psychicznej. Wzmacnianie sił duchowych, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.
Stobart G., 1992, Can psychology justify the integration of children with special educational needs?
Ostrowska K., 2000, Edukacja osób niepełnosprawnych w świetle reform oświaty, w: Bogucka J. (red.), Szkoła dla wszystkich X-lecie integracji w Polsce, materiały z konferencji, Warszawa, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-
Pedagogiczne
Downloads
Published
04.07.2021
Issue
Section
The theory of inclusion
How to Cite
Jurga, L. I. (2021). Inclusive education − the change for the education the children with disability. Disabled Student. Sketches and Theses, 15(15(8), 43-52. https://czasopisma.uws.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/2409