Edukacja plastyczna jako element inkluzji społecznej
Słowa kluczowe:
sztuki plastyczne, edukacja artystyczna, inkluzjaAbstrakt
W artykule zaprezentowano własne doświadczenia z dziedziny edukacji artystycznej. Praca stanowi próbę diagnozy obecnego stanu szkolnictwa powszechnego w zakresie sztuk plastycznych. Autor podaje przykłady wykorzystania plastyki między innymi w inkluzji osób niepełnosprawnych.
Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Bibliografia
Lowenfeld V., Brittan W.L., 1977, Twórczość a rozwój umysłowy dziecka,
Warszawa: PWN.
Popek S. (red.), 1984, Metodyka zajęć plastycznych w klasach początkowych,
Warszawa: WSiP.
Popek S., 1985, Analiza psychologiczna twórczości plastycznej dzieci i młodzieży,
Warszawa: WSiP.
Popek S. (red.), 1989, Wybrane zagadnienia kształcenia i wychowania dzieci
i młodzieży, Lublin: Wyd. UMCS.
Szuman S., 1990, Sztuka dziecka. Psychologia twórczości rysunkowej dziecka,
Warszawa: WSiP.
Szuman S., 1990, O sztuce i wychowaniu estetycznym, Warszawa: WSiP.
Szuścik U., 2006, Znak werbalny a znak plastyczny w twórczości rysunkowej
dziecka, Katowice: Wyd. UŚ.
Warszawa: PWN.
Popek S. (red.), 1984, Metodyka zajęć plastycznych w klasach początkowych,
Warszawa: WSiP.
Popek S., 1985, Analiza psychologiczna twórczości plastycznej dzieci i młodzieży,
Warszawa: WSiP.
Popek S. (red.), 1989, Wybrane zagadnienia kształcenia i wychowania dzieci
i młodzieży, Lublin: Wyd. UMCS.
Szuman S., 1990, Sztuka dziecka. Psychologia twórczości rysunkowej dziecka,
Warszawa: WSiP.
Szuman S., 1990, O sztuce i wychowaniu estetycznym, Warszawa: WSiP.
Szuścik U., 2006, Znak werbalny a znak plastyczny w twórczości rysunkowej
dziecka, Katowice: Wyd. UŚ.
Pobrania
Opublikowane
26.11.2019
Numer
Dział
Artykuły
Jak cytować
Bieluga, M. (2019). Edukacja plastyczna jako element inkluzji społecznej. Student Niepełnosprawny. Szkice I Rozprawy, 16(16(9), 133-143. https://czasopisma.uws.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/1160