Za i przeciw społecznej odpowiedzialności biznesu

Autor

  • Katarzyna Kopeć

Słowa kluczowe:

społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), zrównoważony rozwój, interesariusze

Abstrakt

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jest podejściem niezwykle popularnym wśród menedżerów i pożądanym przez szerokie grupy interesariuszy. Literatura przedmiotu obficie opisuje każdy aspekt CSR, jednak nieczęsto spotkać można rzetelne ujęcie tej problematyki oparte na zrównoważonej analizie pozytywnych i negatywnych elementów warunkujących realizację działań CSR. Dominuje entuzjastyczne spojrzenie na CSR, jednostronnie idealizujące tego typu podejście, zakładające a priori istnienie jednoznacznie pozytywnych efektów zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i dla jego otoczenia zewnętrznego.
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi – w sposób możliwie równomierny i syntetyczny – na argumenty „za” i „przeciw” podejmowaniu działań CSR przez firmy, a więc przedstawienie pełnego spektrum motywów realizowania takiej działalności. Studium przytacza podnoszone już wcześniej w literaturze głosy krytyczne odnośnie do społecznej odpowiedzialności, jak i punktuje argumenty, które w literaturze stanowiły podstawę do twierdzenia o efektywności działań społecznie odpowiedzialnych.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Pobrania

Jak cytować

Kopeć, K. . (2019). Za i przeciw społecznej odpowiedzialności biznesu. Management and Administration Journal, 35(108), 127-138. https://czasopisma.uws.edu.pl/znadministracja/article/view/502