Istnieje nowsza wersja tego artykułu opublikowanego 2023-06-21. Przeczytaj wersję najnowszą.

OCENA WYKORZYSTANIA USŁUG ELEKTRONICZNYCH ŚWIADCZONYCH PRZEZ POLSKĄ ADMINISTRACJĘ PUBLICZNĄ

Autor

DOI:

https://doi.org/10.34739/zn.2023.60.01

Słowa kluczowe:

usługi elektroniczne, e-usługi, Internet, administracja publiczna

Abstrakt

Artykuł przedstawia problematykę wykorzystania usług elektronicznych świadczonych przez polską administrację publiczną. Przez pojęcie usługi elektronicznej można rozumieć świadczenie dowolnej usługi przy wykorzystaniu kanału internetowego. Celem artykułu była próba oceny wykorzystania tego rodzaju usług w Polsce. Ocena ta dokonana została w oparciu o przeprowadzone badanie ankietowe oraz analizę literatury przedmiotu. Wykonane badanie wykazało, że zdecydowana większość respondentów korzysta z usług elektronicznych. Jako główne powody, dla których wybierają taki sposób komunikacji z urzędem, wskazali możliwość zaoszczędzenia czasu oraz to, że kontakt ten jest możliwy 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Opublikowane

2023-06-21

Wersje

Jak cytować

Suchodolski, B., & Rudaś, P. (2023). OCENA WYKORZYSTANIA USŁUG ELEKTRONICZNYCH ŚWIADCZONYCH PRZEZ POLSKĄ ADMINISTRACJĘ PUBLICZNĄ. Management and Administration Journal, 60(133), 5-11. https://doi.org/10.34739/zn.2023.60.01