Indyjska Społeczna Odpowiedzialność Biznesu: od filantropii do oceny zrównoważonego rozwoju biznesu i społeczeństwa
DOI:
https://doi.org/10.34739/Słowa kluczowe:
odpowiedzialność społeczna biznesu, indyjskie korporacje, filantropia korporacyjna, raportowanie MŚPAbstrakt
W ostatnich trzech latach Corporate Social Responsibility (CSR) w Indiach podlega ciągłym,
znaczącym zmianom. Determinantami tych zmian są przepisy i wymagania dotyczące prowadzenia
instytucji finansowych: the National Voluntary Guidelines on Social, Environmental & Economic Responsibilities
of Business [2011], the Security Exchange Board of India clause 55 [2012] oraz the New
Company Act section 135 [2013]. Indyjski CSR traktuje zasadniczo o przeznaczeniu zysków korporacyjnych.
Oznacza to bezpośrednie zaangażowanie się w funkcjonowanie lokalnych społeczności,
identyfikację ich podstawowych potrzeb i integrowanie ich z celami biznesowymi. Głównym obszarem
zainteresowania dla indyjskich inicjatyw CSR są: dobrobyt społeczności, edukacja, opieka zdrowotna i
rozwój obszarów wiejskich. Artykuł przedstawia historyczne uwarunkowania CSR jako filantropii
korporacyjnej w Indiach. Po prezentacji nowych ram prawnych i ostatnich zmianach instytucjonalnych,
analizuje ich wpływ na sprawozdawczość w zakresie CSR i wyzwań organizacyjnych dla indyjskich
przedsiębiorstw, szczególnie MŚP.
Pobrania
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.