Outplacement jako narzędzie budowania reputacji przedsiębiorstwa
Słowa kluczowe:
reputacja, outplacement, employer brandingAbstrakt
Reputacja jest niezwykle ważnym czynnikiem sukcesu dzisiejszych organizacji. Celem procesu budowania reputacji jest tworzenie pozytywnych i trwałych relacji z interesariuszami, wśród których na szczególną uwagę zasługują pracownicy. Mimo kluczowej roli kapitału ludzkiego we współczesnych organizacjach niejednokrotnie sytuacja gospodarcza zmusza pracodawców do redukcji zatrudnienia. Każda derekrutacja stanowi jednak poważne zagrożenie dla wykreowanego przez lata pozytywnego wizerunku firmy. Sposobem na zmniejszenie tego ryzyka jest zastosowanie akceptowanych społecznie narzędzi wpierających proces zwolnień, do których należy outplacement. Niniejszy artykuł jest ukierunkowany na przedstawienie użyteczności zwolnień monitowanych w procesie budowania reputacji pracodawcy.
Pobrania
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.