Relacje w łańcuchu dostaw w turystyce
Słowa kluczowe:
łańcuch dostaw, relacje, turystykaAbstrakt
Krytyczna analiza publikacji z zakresu ekonomii i zarządzania pozwala stwierdzić, że badania zagadnienia łańcucha dostaw w turystyce należą do nielicznych, a jednocześnie są niewyczerpujące. W artykule dokonano przeglądu najważniejszych prac poruszających problematykę łańcucha dostaw w turystyce. Autorki podjęły próbę wskazania niedostatków w dotychczas formułowanych modelach łańcucha dostaw w turystyce i w oparciu o nią zaproponowały własny model, w którym szczególny akcent położyły na relacje między jego ogniwami. Uwzględnia on dodatkowe elementy nie brane dotychczas pod uwagę, tj. złożony i usługowy charakter produktu turystycznego oraz jego ścisły związek z przestrzenią, niemobilność podaży i mobilność popytu,
a także sieciowość gospodarki turystycznej opartą na nowych technologiach w zakresie informacji i komunikacji.
Pobrania
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.