Relacje w łańcuchu dostaw w turystyce

Autor

  • Daria E. Jaremen Wroclaw University of Economics
  • Elżbieta Nawrocka Wroclaw University of Economics

Słowa kluczowe:

łańcuch dostaw, relacje, turystyka

Abstrakt

Krytyczna analiza publikacji z zakresu ekonomii i zarządzania pozwala stwierdzić, że badania zagadnienia łańcucha dostaw w turystyce należą do nielicznych, a jednocześnie są niewyczerpujące. W artykule dokonano przeglądu najważniejszych prac poruszających problematykę łańcucha dostaw w turystyce. Autorki podjęły próbę wskazania niedostatków w dotychczas formułowanych modelach łańcucha dostaw w turystyce i w oparciu o nią zaproponowały własny model, w którym szczególny akcent położyły na relacje między jego ogniwami. Uwzględnia on dodatkowe elementy nie brane dotychczas pod uwagę, tj. złożony i usługowy charakter produktu turystycznego oraz jego ścisły związek z przestrzenią, niemobilność podaży i mobilność popytu,
a także sieciowość gospodarki turystycznej opartą na nowych technologiach w zakresie informacji i komunikacji.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Opublikowane

2023-01-11

Jak cytować

E. Jaremen, D., & Nawrocka, E. (2023). Relacje w łańcuchu dostaw w turystyce. Management and Administration Journal, 31(104), 97-110. https://czasopisma.uws.edu.pl/znadministracja/article/view/3177