ASPEKTY ZARZĄDZANIA MARKETINGIEM MAŁEGO MIASTA PRZEZ SAMORZĄDY TERYTORIALNE
DOI:
https://doi.org/10.34739/zn.2022.58.05Słowa kluczowe:
marketing terytorialny, samorząd terytorialny, małe miasto, pozycjonowanieAbstrakt
W opracowaniu podkreślono znaczenie zarządzania marketingowego małym miastem oraz istotną rolę organów samorządowych. Autor zwraca uwagę na specyfikę marketingu terytorialnego w zarządzaniu małym miastem, a także problemy, z jakimi borykają się obecnie polskie samorządy w budowaniu wizerunku i podnoszeniu atrakcyjności małych miast. Przeprowadzono ankietę wśród studentów kursów przygotowawczych Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, którzy przedstawili swoją opinię na temat uczelni i miasta jako potencjalnego miejsca przyszłych studiów, pracy i zamieszkania. Wyniki badania poddano analizie statystycznej i wyciągnięto wnioski. Z badania wynika, że respondenci wysoko oceniają poziom uczelni, ale jednocześnie nie wiążą swojej przyszłości z miastem Siedlce, twierdząc, że jest to dla nich nieatrakcyjne i mało perspektywiczne miasto. Z wniosków wynika, że samorządy terytorialne muszą wykorzystywać narzędzia marketingu terytorialnego w celu zwiększenia atrakcyjności miasta i pozycjonowania małego miasta na polu konkurencyjnym.
Pobrania
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Zeszyty Naukowe UPH seria Administracja i Zarządzanie
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.