ASPEKTY ZARZĄDZANIA MARKETINGIEM MAŁEGO MIASTA PRZEZ SAMORZĄDY TERYTORIALNE

Autor

DOI:

https://doi.org/10.34739/zn.2022.58.05

Słowa kluczowe:

marketing terytorialny, samorząd terytorialny, małe miasto, pozycjonowanie

Abstrakt

W opracowaniu podkreślono znaczenie zarządzania marketingowego małym miastem oraz istotną rolę organów samorządowych. Autor zwraca uwagę na specyfikę marketingu terytorialnego w zarządzaniu małym miastem, a także problemy, z jakimi borykają się obecnie polskie samorządy w budowaniu wizerunku i podnoszeniu atrakcyjności małych miast. Przeprowadzono ankietę wśród studentów kursów przygotowawczych Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, którzy przedstawili swoją opinię na temat uczelni i miasta jako potencjalnego miejsca przyszłych studiów, pracy i zamieszkania. Wyniki badania poddano analizie statystycznej i wyciągnięto wnioski. Z badania wynika, że respondenci wysoko oceniają poziom uczelni, ale jednocześnie nie wiążą swojej przyszłości z miastem Siedlce, twierdząc, że jest to dla nich nieatrakcyjne i mało perspektywiczne miasto. Z wniosków wynika, że samorządy terytorialne muszą wykorzystywać narzędzia marketingu terytorialnego w celu zwiększenia atrakcyjności miasta i pozycjonowania małego miasta na polu konkurencyjnym.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Opublikowane

2022-10-10

Jak cytować

Ulasiuk, Y. (2022). ASPEKTY ZARZĄDZANIA MARKETINGIEM MAŁEGO MIASTA PRZEZ SAMORZĄDY TERYTORIALNE. Management and Administration Journal, 58(131). https://doi.org/10.34739/zn.2022.58.05