WPŁYW OGRANICZEŃ EDUKACJI NA CYPRZE PODCZAS COVID-19: IMPLIKACJA DLA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO
DOI:
https://doi.org/10.34739/zn.2021.57.02Słowa kluczowe:
zdalne nauczanie, zarządzanie uczelniami, efekty uczenia się, strategie adaptacyjne, odwrócona klasaAbstrakt
Ograniczenia tradycyjnego kontaktu na uczelni związane z COVID-19 stanowią poważne wyzwanie dla nauczania akademickiego i studentów, a także dla zarządzania uczelniami. Te nadzwyczajne nowe i dyrektywy rządowe doprowadziły również do zagrożeń dla jakości nauczania, dlatego ważne jest, aby przestudiować strategie adaptacyjne w nauczaniu i wnioski wyciągnięte w czasie, gdy uczenie się zostało w znacznym stopniu przekształcone w nauczanie on-line. Głównym celem tego badania eksploracyjnego było określenie, w jaki sposób kadra nauczycielska dostosowała strategie nauczania w 2020 r. I jakie były ich oczekiwania w odniesieniu do zamierzonych efektów uczenia się studentów, ponieważ efekty uczenia się są również związane z satysfakcją uczniów. Ma to kluczowe znaczenie w przypadku przedłużenia ograniczeń związanych z COVID-19 i rozszerzenia nauki on-line. Wyniki z grupy 76 wykładowców wskazują, że kadra dydaktyczna w pewnym stopniu zaangażowała się w dostosowywanie konwencjonalnych metodyk nauczania do nowych uwarunkowań. Ograniczenia w przypadku dużej grupy nieco negatywnie wpłynęły na jakość nauczania wykładowców, natomiast w świadomości części nauczycieli osiągnięcie zamierzonych efektów uczenia się przez studentów mogło być bardzo trudnym zadaniem. Wyniki sugerują potrzebę rozważenia nowszych wersji strategii nauczania identyfikujących problemy uczniów i wzmacniających zaangażowanie.
Pobrania
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Zeszyty Naukowe UPH seria Administracja i Zarządzanie
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.