WPŁYW OGRANICZEŃ EDUKACJI NA CYPRZE PODCZAS COVID-19: IMPLIKACJA DLA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO

Autor

DOI:

https://doi.org/10.34739/zn.2021.57.02

Słowa kluczowe:

zdalne nauczanie, zarządzanie uczelniami, efekty uczenia się, strategie adaptacyjne, odwrócona klasa

Abstrakt

Ograniczenia tradycyjnego kontaktu na uczelni związane z COVID-19 stanowią poważne wyzwanie dla nauczania akademickiego i studentów, a także dla zarządzania uczelniami. Te nadzwyczajne nowe i dyrektywy rządowe doprowadziły również do zagrożeń dla jakości nauczania, dlatego ważne jest, aby przestudiować strategie adaptacyjne w nauczaniu i wnioski wyciągnięte w czasie, gdy uczenie się zostało w znacznym stopniu przekształcone w nauczanie on-line. Głównym celem tego badania eksploracyjnego było określenie, w jaki sposób kadra nauczycielska dostosowała strategie nauczania w 2020 r. I jakie były ich oczekiwania w odniesieniu do zamierzonych efektów uczenia się studentów, ponieważ efekty uczenia się są również związane z satysfakcją uczniów. Ma to kluczowe znaczenie w przypadku przedłużenia ograniczeń związanych z COVID-19 i rozszerzenia nauki on-line. Wyniki z grupy 76 wykładowców wskazują, że kadra dydaktyczna w pewnym stopniu zaangażowała się w dostosowywanie konwencjonalnych metodyk nauczania do nowych uwarunkowań. Ograniczenia w przypadku dużej grupy nieco negatywnie wpłynęły na jakość nauczania wykładowców, natomiast w świadomości części nauczycieli osiągnięcie zamierzonych efektów uczenia się przez studentów mogło być bardzo trudnym zadaniem. Wyniki sugerują potrzebę rozważenia nowszych wersji strategii nauczania identyfikujących problemy uczniów i wzmacniających zaangażowanie.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Biogram autora

  • COSTAS CHRISTODOULIDES - ALEXANDER COLLEGE-ALEXANDER RESEARCH CENTRE

    https://www.researchgate.net/profile/Costas-Christodoulides/experience 

Opublikowane

2022-04-19

Jak cytować

CHRISTODOULIDES, C. (2022). WPŁYW OGRANICZEŃ EDUKACJI NA CYPRZE PODCZAS COVID-19: IMPLIKACJA DLA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO. Management and Administration Journal, 57(130). https://doi.org/10.34739/zn.2021.57.02