ZARZĄDZANIE MARKĄ DZIAŁANIA PROSPOŁECZNE JAKO SKUTECZNY ELEMENT STRATEGII WIZERUNKOWEJ
Słowa kluczowe:
zarządzanie,strategia marketingowa, Corporate Social Responsibility, marketing społeczny, Nivea, RossmannAbstrakt
Celem niniejszego artykułu jest zbadanie na ile działania prospołeczne są skuteczne przy budowaniu wizerunku marki i czy w istocie mogą być efektywną determinantą działań marketingowych - mających wpływ na konsumenckie wybory. Dla potrzeb niniejszej publikacji zbadano wybrane aspekty działań prospołecznych wykorzystywanych w strategiach marketingowych firmy Nivea oraz Drogerii Rossmann. Ponadto przeprowadzono analizę ich działań prospołecznych w czasie pandemii. Dowiedziono, iż firmy, które włączyły się w działania pomocowe w kryzysie są doceniane przez konsumentów, co sprzyja kreowaniu wartości ich marek. Najważniejszym wydaje się więc współcześnie pytanie nie - „Czy inwestować w CSR?”, lecz „Jak inwestować”. Tematyka ta w przyszłości stanie się przedmiotem licznych badań i analiz.