ZARZĄDZANIE MARKĄ DZIAŁANIA PROSPOŁECZNE JAKO SKUTECZNY ELEMENT STRATEGII WIZERUNKOWEJ

Autor

  • Anna Oleksa-Kaźmierczak Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii

Słowa kluczowe:

zarządzanie,strategia marketingowa, Corporate Social Responsibility, marketing społeczny, Nivea, Rossmann

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest zbadanie na ile działania prospołeczne są skuteczne przy budowaniu wizerunku marki i czy w istocie mogą być efektywną determinantą działań marketingowych - mających wpływ na konsumenckie wybory. Dla potrzeb niniejszej publikacji zbadano wybrane aspekty działań prospołecznych wykorzystywanych w strategiach marketingowych firmy Nivea oraz Drogerii Rossmann. Ponadto przeprowadzono analizę ich działań prospołecznych w czasie pandemii. Dowiedziono, iż firmy, które włączyły się w działania pomocowe w kryzysie są doceniane przez konsumentów, co sprzyja kreowaniu wartości ich marek. Najważniejszym wydaje się więc współcześnie pytanie nie - „Czy inwestować w CSR?”, lecz „Jak inwestować”. Tematyka ta w przyszłości stanie się przedmiotem licznych badań i analiz.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Opublikowane

2022-01-08

Jak cytować

Oleksa-Kaźmierczak, A. (2022). ZARZĄDZANIE MARKĄ DZIAŁANIA PROSPOŁECZNE JAKO SKUTECZNY ELEMENT STRATEGII WIZERUNKOWEJ. Management and Administration Journal, 56(129). https://czasopisma.uws.edu.pl/znadministracja/article/view/2397