Propozycje ofert gospodarstw agroturystycznych a oczekiwania konsumentów
Proposals offers agritourism farms and consumer expectations
Słowa kluczowe:
agrotourism, agritourism farms offer, barriers to the development of agrotourism farms, organic food, organic products, expectations of touristsAbstrakt
Celem opracowania była analiza ofert gospodarstw agroturystycznych i ich wpływ na zainteresowanie nimi gości tych gospodarstw. Badania przeprowadzono w gospodarstwach agroturystycznych z terenu powiatu siedleckiego. Badania empiryczne przeprowadzone zostały wśród właścicieli gospodarstw agroturystycznych, a także turystów wypoczywających w tych gospodarstwach. Metodą badań był sondaż diagnostyczny z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety. Analizowane gospodarstwa proponowały bogatą ofertę usług, na którą składały się przede wszystkim: usługi noclegowe, gastronomiczne oraz usługi związane ze świadczeniem wypoczynku turystycznorekreacyjnego, a także produkty, jak np. żywność ekologiczna. Badania wykazały, że najczęstszym powodem wyboru spędzenia wolnego czasu w gospodarstwach agroturystycznych, wskazywanym przez respondentów, jest: cisza, świeże powietrze, możliwość aktywnego spędzenia czasu oraz niski koszt wypoczynku.