Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu na konkurencyjność przedsiębiorstwa

Corporate Social Responsibility and its influence on company competitiveness

Autor

  • dr Anna Adamus-Matuszyńska Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Słowa kluczowe:

competitiveness, corporate social responsibility, strategy

Abstrakt

Społeczna odpowiedzialność to temat dzisiaj modny. Tysiące artykułów, setki badań, wiele konferencji i debat jemu poświęcone każą stawiać coraz to nowe pytania. Pytanie - dlaczego firma ma być społecznie odpowiedzialna – ma charakter retoryczny. Pytanie – jakie znaczenie ma strategia społecznej odpowiedzialności dla samej organizacji – jest z ekonomicznego punktu widzenia uzasadnione. CSR to konkretne korzyści dla społeczeństwa i otoczenia firmy. Dla samej firmy ten typ działalności jest często przez zarządzających postrzeganie jako koszt. Dlatego, akcjonariusze i inni właściciele nie tylko chcą ulegać modzie, ale przede wszystkim chcą znać korzyści jakie będzie mieć firma, jej zarząd oraz jej pracownicy z wdrożenia strategii CSR. Artykuł jest próbą teoretycznej analizy wpływu CSR na pozycję konkurencyjną organizacji. Poprzez studia literaturowe oraz eksplorację raportów i sprawozdań odpowiada na pytanie: W jaki sposób CSR determinuje konkurencyjność organizacji?

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Pobrania

Opublikowane

2021-03-26

Jak cytować

Adamus-Matuszyńska, A. . (2021). Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu na konkurencyjność przedsiębiorstwa: Corporate Social Responsibility and its influence on company competitiveness. Management and Administration Journal, 25(98), 191-201. https://czasopisma.uws.edu.pl/znadministracja/article/view/2182