Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu na konkurencyjność przedsiębiorstwa
Corporate Social Responsibility and its influence on company competitiveness
Słowa kluczowe:
competitiveness, corporate social responsibility, strategyAbstrakt
Społeczna odpowiedzialność to temat dzisiaj modny. Tysiące artykułów, setki badań, wiele konferencji i debat jemu poświęcone każą stawiać coraz to nowe pytania. Pytanie - dlaczego firma ma być społecznie odpowiedzialna – ma charakter retoryczny. Pytanie – jakie znaczenie ma strategia społecznej odpowiedzialności dla samej organizacji – jest z ekonomicznego punktu widzenia uzasadnione. CSR to konkretne korzyści dla społeczeństwa i otoczenia firmy. Dla samej firmy ten typ działalności jest często przez zarządzających postrzeganie jako koszt. Dlatego, akcjonariusze i inni właściciele nie tylko chcą ulegać modzie, ale przede wszystkim chcą znać korzyści jakie będzie mieć firma, jej zarząd oraz jej pracownicy z wdrożenia strategii CSR. Artykuł jest próbą teoretycznej analizy wpływu CSR na pozycję konkurencyjną organizacji. Poprzez studia literaturowe oraz eksplorację raportów i sprawozdań odpowiada na pytanie: W jaki sposób CSR determinuje konkurencyjność organizacji?