Metoda QFD w procesie zarządzania jakością w przedsiębiorstwie
The QFD method in the process of quality management in enterprise
Słowa kluczowe:
quality, quality management principles, process approachAbstrakt
Wzrastająca dynamika zmian, która jest rezultatem zachodzącej globalizacji i związanych z nią procesów wymusza konieczność ciągłego usprawniania wszystkich płaszczyzn działania biznesu W obszarze tym można zauważyć nieprzerwanie zachodzące doskonalenie, będące dostosowaniem różnego rodzaju zasad, metod i narzędzi do oczekiwań, które stawiają przed sobą organizacje. Właściwą jakość może mieć tylko produkt/usługa dobrze zaprojektowana oraz produkt wykonany w procesach gwarantujących uzyskanie założonych parametrów. Faza przygotowania produkcji ma więc decydujące znaczenie dla jakości produktu wytwarzanego przez firmę. Produkt/usługa dobrze zaprojektowana musi uwzględniać wymagania przyszłych użytkowników, zapewniać im bezpieczeństwo w czasie użytkowania i być bezpieczna dla środowiska. Metodą opracowaną właśnie w tym celu jest metoda rozwinięcia funkcji jakości – QFD.