The impact of IT tools for the creation and implementation of marketing strategy

Wpływ narzędzi IT na kreowanie i realizowanie strategii marketingowej

Autor

  • Grażyna Golik-Górecka Department of Marketing, Faculty of Management UŁ

Słowa kluczowe:

marketing strategy, IT tools, Business Intelligence, BPM

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest analiza wpływu kluczowych narzędzi IT na realizację strategii marketingowo-logistycznej. Ta analiza ma wskazać poziom skuteczności realizacji strategii w firmach w kontekście możliwości jakie stwarzają systemy klasy Business Intelligence, stosowane w różnorodnych obszarach analityki biznesowej i wspomagania decyzji. Współcześnie są już one traktowane jako standardy biznesowe warunkujące skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem. Szczególną rolę zaczęła odgrywać informacja i efektywny sposób jej pozyskania z ciągle powiększającego się zasobu danych gromadzonych przez firmy. Dało to podstawę do rozwoju systemów informacji marketingowej, które wspierają podejmowanie decyzji marketingowych na każdym szczeblu funkcjonowania przedsiębiorstwa i realizacji jego strategii. Dzięki więc zastosowaniu Business Intelligence oraz systemu Business Performance Management zwiększa się jakość decyzji oraz efektywność integracji wielu procesów prezentowanych w formie kokpitów menedżerskich i kart wyników. Warto więc uznać w kontekście modelu BPM, iż jego celem jest uzyskanie syntetycznych informacji przedstawionych w formie rekomendacji decyzyjnych powiązanych z realizowaną strategią. Potwierdzeniem prawdziwości tezy o wspomaganiu strategii marketingowych przez narzędzia IT, będzie przedstawione studium przypadku konkretnej firmy.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Opublikowane

2021-03-04

Jak cytować

Golik-Górecka, G. . (2021). The impact of IT tools for the creation and implementation of marketing strategy: Wpływ narzędzi IT na kreowanie i realizowanie strategii marketingowej. Management and Administration Journal, 30(103), 203-216. https://czasopisma.uws.edu.pl/znadministracja/article/view/2088