Poziom satysfakcji z pracy pracowników administracji publicznej na przykładzie Urzędu X
The level of job satisfaction of public sector employees
Słowa kluczowe:
job satisfaction, facets of job satisfaction, public sectorAbstrakt
Celem niniejszego artykułu jest pokazanie znaczenia satysfakcji z pracy pracowników administracji publicznej, dla właściwej realizacji celów stojących przed tego typu organizacjami. Zaprezentowane w artykule rozważania teoretyczne pokazują zagadnienie satysfakcji z pracy, determinant i czynników kształtujących zadowolenie z pracy w kontekście rozwiązań postulowanych w ramach Nowego Zarządzania Publicznego (New Public Management). W drugiej części artykułu zaprezentowano wyniki badań empirycznych satysfakcji z pracy przeprowadzonych wśród pracowników urzędu administracji państwowej. Rozbieżności, jakie uzyskano w trakcie analizy wyników badań pokazują, że pomiędzy czynnikami na poziomie deklaratywnym a tymi, które występują w rzeczywistości nie ma konsekwencji. Pomimo, że pracownicy mają duże zastrzeżenia, co do występowania poszczególnych czynników satysfakcji z pracy, czują zadowolenie z pracy w Urzędzie.