SELECTED FACTORS IN THE LOCATION OF SERVICE ACTIVITIES CONDUCTED BY SMALL ENTERPRISES

Autor

DOI:

https://doi.org/10.34739/zn.2020.52.03

Słowa kluczowe:

location factors, services, small enterprises, service activities

Abstrakt

Streszczenie

Optymalna lokalizacja przedsiębiorstwa jest atutem w grze rynkowej, ma to szczególne znaczenie przypadku działalności, w których istotą jest bezpośredni kontakt z klientem. Stanowi ważne źródło przewagi konkurencyjnej w działalnościach usługowych m.in. turystycznej, gastronomicznej czy kosmetycznej. Dobrze wykorzystane umiejscowienie podmiotu przyczynia się do zwiększenia się szansy na osiągnięcia przyszłych zysków. Celem przeprowadzonego badania była ocena najważniejszych czynników warunkujących lokalizację małych firm usługowych funkcjonujących na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. W przeprowadzonym badaniu wykorzystano metodę wywiadu standaryzowanego z kwestionariuszem ankiety oraz wywiadu pogłębionego. W świetle przeprowadzonych badań można stwierdzić, że zmienia się ranking czynników lokalizacyjnych z uwagi na ich znaczenie dla rozwoju działalności gospodarczej. W badanej populacji optymalną lokalizację małych przedsiębiorstw usługowych oferujących usługi w sposób tradycyjny lub/i mieszany określały następujące determinanty: dostęp do Internetu, możliwość rozwoju przestrzennego firmy, koszty utrzymania lokalu, liczba przyszłych oraz cechy demograficzne charakteryzujące klientów, bliskość konkurencji, koszty wynajmu/zakupu budynków, wysokość podatków i opłat lokalnych oraz dostępność miejsc parkingowych.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Opublikowane

2020-12-28

Jak cytować

Chrobocińska, K. (2020). SELECTED FACTORS IN THE LOCATION OF SERVICE ACTIVITIES CONDUCTED BY SMALL ENTERPRISES. Management and Administration Journal, 52(125). https://doi.org/10.34739/zn.2020.52.03