Polska XX-wieczna recepcja pedagogiki Jana Amosa Komeńskiego

Autor

  • Sławomir Sztobryn

Słowa kluczowe:

pedagogika, historia myśli pedagogicznej, Komeński

Abstrakt

Początki recepcji pedagogiki Komeńskiego sięgają drugiej połowy XVII wieku. Właściwa, naukowa recepcja rozpoczęła się w XIX wieku i w tym czasie zainteresowanie dominującą dotąd problematyką, czyli podręcznikami Komeńskiego, zmalało, a wzrosło w odniesieniu do jego myśli pedagogicznej. W Polsce powojennej najsilniej badania nad jego doktryną rozwijane były w Polskiej Akademii Nauk, a wraz ze zmianą systemu do głosu doszły także inne ośrodki badawcze – szczególnie środowisko siedleckie oraz leszczyńskie. Polska recepcja pedagogiki Komeńskiego jest bardzo rozbudowana, wielowątkowa, oparta na analizie źródeł oraz publikacji biodoksograficznych.a

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Pobrania

Opublikowane

06.05.2019

Jak cytować

Sztobryn, S. (2019). Polska XX-wieczna recepcja pedagogiki Jana Amosa Komeńskiego. Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne Seria Pedagogika, 4, 57-72. https://czasopisma.uws.edu.pl/szk/article/view/191