Social interaction of students with visual disabilities in integrated and public schools ‐ research results
Keywords:
ocial interaction at school, visual disability, integration, inclusionAbstract
The research results presented in this article provide practical solutions to teaching planning of integrated classrooms with students with visual disabilities.
Downloads
Download data is not yet available.
References
1. Kazanowski Z., (2010), Uwarunkowania integracji społecznej uczniów niewidomych w grupie rówieśniczej, „Szkoła Specjalna” nr 1.
2. Klinkosz W., (2003), Sukces akademicki studentów niewidomych i słabowidzących a ich osobowość, Lublin, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
3. Maciarz A., (1999), Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych, Kraków, „Impuls”.
4. Majewski T., (1997), Poradnik metodyczny dla nauczycieli pracujących z dziećmi z uszkodzonym wzrokiem w systemie integracyjnym, Warszawa.
5. Majewski T., (2002), Tyflopsychologia rozwojowa: psychologia dzieci niewidomych i słabowidzących, Warszawa, Polski Związek Niewidomych, Zarząd Główny.
6. Niemiec M., (2009), Funkcjonowanie społeczne młodzieży niepełnosprawnej wzrokowo, [w:] A. Klinik (red.), Edukacja jako proces socjalizacji osób niepełnosprawnych, Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls.
7. Ostrowska A., (2003), Kompetencje społeczne osób niepełnosprawnych, [w:] K.D. Rzedziecka, A. Kobylańska (red.), Dorosłość, niepełnosprawność, czas współczesny: na pograniczach pedagogiki specjalnej, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Gdańsk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
8. Sakowicz A., (1994), Jak przedstawia się poziom akceptacji koleżeńskiej uczniów z wadą wzroku w starszych klasach szkół podstawowych?, „Szkoła Specjalna” nr 1.
9. Witkowski T., (1994), Konieczność zmiany stosunku do osób niepełnosprawnych, [w:] J. Fenczyn, J. Wyczesany (red.), Problemy edukacji i integracji osób niepełnosprawnych ze społeczeństwem. Materiały Pierwszego Europejskiego Kongresu „Niepełnosprawni bliżej Europy” 19‐21 kwietnia 1993 r., Kraków, Polskie Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych, Zarząd Główny.
2. Klinkosz W., (2003), Sukces akademicki studentów niewidomych i słabowidzących a ich osobowość, Lublin, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
3. Maciarz A., (1999), Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych, Kraków, „Impuls”.
4. Majewski T., (1997), Poradnik metodyczny dla nauczycieli pracujących z dziećmi z uszkodzonym wzrokiem w systemie integracyjnym, Warszawa.
5. Majewski T., (2002), Tyflopsychologia rozwojowa: psychologia dzieci niewidomych i słabowidzących, Warszawa, Polski Związek Niewidomych, Zarząd Główny.
6. Niemiec M., (2009), Funkcjonowanie społeczne młodzieży niepełnosprawnej wzrokowo, [w:] A. Klinik (red.), Edukacja jako proces socjalizacji osób niepełnosprawnych, Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls.
7. Ostrowska A., (2003), Kompetencje społeczne osób niepełnosprawnych, [w:] K.D. Rzedziecka, A. Kobylańska (red.), Dorosłość, niepełnosprawność, czas współczesny: na pograniczach pedagogiki specjalnej, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Gdańsk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
8. Sakowicz A., (1994), Jak przedstawia się poziom akceptacji koleżeńskiej uczniów z wadą wzroku w starszych klasach szkół podstawowych?, „Szkoła Specjalna” nr 1.
9. Witkowski T., (1994), Konieczność zmiany stosunku do osób niepełnosprawnych, [w:] J. Fenczyn, J. Wyczesany (red.), Problemy edukacji i integracji osób niepełnosprawnych ze społeczeństwem. Materiały Pierwszego Europejskiego Kongresu „Niepełnosprawni bliżej Europy” 19‐21 kwietnia 1993 r., Kraków, Polskie Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych, Zarząd Główny.
Downloads
Published
09.07.2021
Issue
Section
The theory of inclusion
How to Cite
Nazarczuk, M. (2021). Social interaction of students with visual disabilities in integrated and public schools ‐ research results. Disabled Student. Sketches and Theses, 11(11(4), 13-28. https://czasopisma.uws.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/2481