Role of teachers by protection of students with special needs in a extraordinary threat
Keywords:
special needs students, safety, threatAbstract
Human safety is a fundamental value that must be protected. All people, regardless of age, gender, race, etc. can face many threats and emergencies. Not everyone, however, is able to defend themself and others against the situation. People with special needs, especially those little ones, children, students ‐ emotionally immature need special protection. They rely on help from healthy adults, often teachers, educators. To step into adult life with courage and wisdom they need more than right direction and authority. It is import ant for them to have the sense of security, especially in a difficult situation such as extraordinary threat.
Downloads
References
Czerwiński K., Maliszewski W.J., Funkcje i modele komunikacji społecznej w edukacji a kompetencje nauczyciela, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2009.
Kalinowski R., Kunikowski J. (red.), Współczesne bezpieczeństwo i zagrożenia w edukacji młodzieży, Wyd. Akademii Podlaskiej, Siedlce 2010.
Kowalski M. w Katastrofy i zagrożenia we współczesnym świecie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
Krzeszowski W., Więcek W., Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych, Akademia Obrony Narodowej, Warszawa 2010.
Sartori J., Vademecum do nauczania edukacji dla bezpieczeństwa, Wyd. BEA‐BLEJA, Toruń 2001.
Taraszkiewicz M., Kordziński J., Bezpieczna i przyjazna szkoła, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2009.
Tyrała P., Zarządzanie kryzysowe, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2001.
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69).
Wyczesany J., Mikruta A. (red.), Kształcenie zintegrowane dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Wyd. Nauk. Akademii Pedagogicznej, Kraków 2002.
Netografia
http://informujeostrzegam.niepolomice.eu/
http://www.edukacja.edux.pl/
http://www.edukacja.edux.pl/
http://www.gimnazjum7.rzeszow.pl