Training of special education needs students in the light of Order of the Ministry of National Education of 17.11.2010. Creating Individual Educational and Therapeutic Program
Keywords:
children with special educational needs, Educational and Therapeutic Program, Orders of the Ministry of National Education of 17.11.2010Abstract
The newest Orders of the Ministry of National Education of 17.11.2010 relate to aid activities in relation to children with special educational needs. One creates a special Educational and Therapeutic Program including statement concerning the need of special education from a psychological and pedagogic clinic and mutli‐specialist child functioning evaluation.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Akty prawne:
Rozporządzenie MEN w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno‐pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1487.
Rozporządzenie MEN w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno‐pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1488.
Rozporządzenie MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz ośrodkach, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1489.
Rozporządzenie MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1490.
Rozporządzenie MEN zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1491.
Rozporządzenie MEN zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1492.
Publikacje książkowe:
Trochimiak B., Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu, szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej. Poznanie, planowanie, wspieranie – diagnoza, program, praktyka, [w:] Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały dla nauczycieli, Wydane przez MEN, Departament
Zwiększania Szans Edukacyjnych, 2011 r
Rozporządzenie MEN w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno‐pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1487.
Rozporządzenie MEN w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno‐pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1488.
Rozporządzenie MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz ośrodkach, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1489.
Rozporządzenie MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1490.
Rozporządzenie MEN zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1491.
Rozporządzenie MEN zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, Dz.U. Nr 228 z 2010 r., poz. 1492.
Publikacje książkowe:
Trochimiak B., Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu, szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej. Poznanie, planowanie, wspieranie – diagnoza, program, praktyka, [w:] Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały dla nauczycieli, Wydane przez MEN, Departament
Zwiększania Szans Edukacyjnych, 2011 r
Downloads
Published
09.07.2021
Issue
Section
The theory of inclusion
How to Cite
Marciniak‐Paprocka, K. (2021). Training of special education needs students in the light of Order of the Ministry of National Education of 17.11.2010. Creating Individual Educational and Therapeutic Program. Disabled Student. Sketches and Theses, 12(12(5), 39-51. https://czasopisma.uws.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/2474