This is an outdated version published on 2021-09-26. Read the most recent version.

Organizacja i obieg pism w Kancelarii Komisarza Obwodu Kujawskiego w latach 1816-1842

Authors

  • Daniel Guzman UMK w Toruniu

Keywords:

Królestwo Polskie, obieg pisma, obwód kujawski, polska kancelaria akt spraw XIX w., administracja, Biuro Komisarza Obwodu Kujawskiego, personel kancelaryjny

Abstract

Artykuł przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania polskiej kancelarii akt spraw XIX w.
na przykładzie konkretnego urzędu administracji terenowej szczebla obwodowego, jakim było Biuro
Komisarza Obwodu Kujawskiego. Poruszone w tekście kwestie dotyczą umiejscowienia kancelarii w strukturze urzędu, personelu kancelaryjnego, charakterystyki dnia pracy w kancelarii oraz modelowego obiegu pisma w instytucji.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2021-09-26

Versions

How to Cite

Guzman, D. (2021). Organizacja i obieg pism w Kancelarii Komisarza Obwodu Kujawskiego w latach 1816-1842. Officina Historiae, 4(1), 33-43. https://czasopisma.uws.edu.pl/officinahistoriae/article/view/2572