Inkluzja społeczna wyrażana w nowych filmach fabularnych– brak dyskryminacji osób z niepełnosprawnością
DOI:
https://doi.org/10.34739/sn.2024.24.07Słowa kluczowe:
dyskryminacja, filmy, wizerunek człowieka z niepełnosprawnością, mediaAbstrakt
Filmy z ostatnich lat ukazują tolerancyjne, niedyskryminujące podejście do osób z niepełnosprawnością. Podczas oglądania tych produkcji filmowych widz utożsamia się z głównym bohaterem, rozumie go oraz czuje się komfortowo, patrząc na niego. Osoba z niepełnosprawnością jest w przeważającej mierze akceptowalna społecznie, nawet na skalę światową. Ogromną rolę odgrywa w tym inkluzja społeczna. Filmy z osobami z niepełnosprawnością na pierwszym planie są swoistym potwierdzeniem powielanego przez media włączonego do koegzystencji z innymi wizerunku człowieka niepełnosprawnego.
Pobrania
Bibliografia
Crocker, J., Low self-esteem and prejudice: A review and theoretical integration, Psychological Bulletin
https://www.scope.org.uk/campaigns/research-policy/attitudes-towards-disabled-people/
Janowska A., Wizerunek człowieka niepełnosprawnego w filmie fabularnym – z perspektywy pedagogicznej, Uniwersytet w Siedlcach, Siedlce, 2024
Kaczmarek, L. D., The Intolerance of Uncertainty Scale: Psychometric properties of the Polish adaptation, Psychiatria Polska, 2017
Morstin – Popławska A., Fabularny film, Zielona Sowa, Karków, 2005
Przylipiak M., Kino stylu zerowego, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017
TOMO GROUP Badanie rynku audiowizualnego. Konkurencyjność sektora audiowizualnego Polski – wyzwania dla dystrybutorów, Media Desk Polska i Stowarzyszenia Filmowców Polskich – Związku Autorów i Producentów Audiowizualnych, Raport podsumowujący projekt badawczy, Warszawa, 2013
Wasiuta A., Vademecum bezpieczeństwa informacyjnego: tom 1, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2019
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Student Niepełnosprawny. Szkice i Rozprawy
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.