ZNACZENIE TERAPII INTEGRACJI SENSORYCZNEJ WŚRÓD DZIECI Z ZABURZENIAMI NEUROROZWOJOWYMI

Autor

DOI:

https://doi.org/10.34739/sn.2023.23.04

Słowa kluczowe:

rozwój dziecka, terapia integracji sensorycznej, zaburzenia neurorozwojowe

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie znaczenia terapii integracji sensorycznej (SI), prowadzonej wśród dzieci i młodzieży konfrontujących się na co dzień z zaburzeniami neurorozwojowymi. Przedstawiono w nim zastosowanie i przebieg terapii SI oraz jej zasady ustanowione przez samą prekursorkę tej metody – Anne Jean Ayres. W pracy zarekomendowano również Czytelnikom holistyczno-edukacyjny program Makaton oraz placówki usprawniające rozwój dzieci i młodzieży metodą integracji sensorycznej.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Ayres A. (2021), Dziecko a integracja sensoryczna, Harmonia, Gdańsk.

Becelewska D. (2006), Repetytorium z rozwoju człowieka, Kolegium Krakowskie PWSZ, Jelenia Góra.

Brzezińska A. Appelt K. Ziółkowska B. (2016), Psychologia rozwoju człowieka, GWP, Sopot, s. 41.

Godwin Emmons P., Anderson-McKendry L. (2007), Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej, K.E. Liber, Warszawa.

Kaczmarek B. (2014), Makaton w rozwoju osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi, Impuls, Kraków, s. 18-24.

Kielin J. (2013), Krok po kroku. Nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną, GWP, Sopot, s. 110-131.

Koomar J. (2014), Integracja sensoryczna. Odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli, Harmonia, Gdańsk.

Kranowitz C. (2012), Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego - diagnoza i postępowanie, Harmonia, Gdańsk.

Makaton.pl (s.a.), witryna internetowa, http://www.makaton.pl, data dostępu: 12.05.2023.

PPP 7 Gdańsk (s.a.), witryna poradni, https://ppp7.edu.gdansk.pl, data dostępu: 12.05.2023.

Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M. (1996), Psychologia rozwoju człowieka. Zagadnienia ogólne, PWN, Warszawa.

Trempała J. (2011), Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa.

Pobrania

Opublikowane

2023-09-29

Jak cytować

Drzeżdzon, P. (2023). ZNACZENIE TERAPII INTEGRACJI SENSORYCZNEJ WŚRÓD DZIECI Z ZABURZENIAMI NEUROROZWOJOWYMI. Student Niepełnosprawny. Szkice I Rozprawy, (16(23). https://doi.org/10.34739/sn.2023.23.04