Media uczestnikami walki informacyjnej

Autor

  • Andrzej Żebrowski
  • Małgorzata Żmigrodzka

Słowa kluczowe:

media, walka informacyjna, atak informacyjny, obrona informacyjna, zakłócanie informacyjne

Abstrakt

W artykule poruszone zostały problemy dotyczące istoty walki informacyjnej i jej elementów składowych. Media będące jej bezpośrednimi i pośrednimi uczestnikami m.in. w sferze politycznej, społecznej czy gospodarczej docierają do ludzkich umysłów przez umieszczanie określonych treści w przestrzeni informacyjnej. Posiadany przez media dostęp do wspomnianej przestrzeni pozwala im m.in. na sterowanie percepcją odbiorczą adresatów. To jak interpretujemy odbierane informacje zależy nie tylko od naszego wykształcenia czy doświadczenia, ale i od treści przekazywanych przez media.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Pobrania

Opublikowane

12.12.2019

Jak cytować

Żebrowski, A. ., & Żmigrodzka, M. (2019). Media uczestnikami walki informacyjnej. Doctrina. Studia społeczno-Polityczne, 9(9), 369-388. https://czasopisma.uws.edu.pl/doctrina/article/view/1370