Media uczestnikami walki informacyjnej

Authors

  • Andrzej Żebrowski
  • Małgorzata Żmigrodzka

Keywords:

media, walka informacyjna, atak informacyjny, obrona informacyjna, zakłócanie informacyjne

Abstract

W artykule poruszone zostały problemy dotyczące istoty walki informacyjnej i jej elementów składowych. Media będące jej bezpośrednimi i pośrednimi uczestnikami m.in. w sferze politycznej, społecznej czy gospodarczej docierają do ludzkich umysłów przez umieszczanie określonych treści w przestrzeni informacyjnej. Posiadany przez media dostęp do wspomnianej przestrzeni pozwala im m.in. na sterowanie percepcją odbiorczą adresatów. To jak interpretujemy odbierane informacje zależy nie tylko od naszego wykształcenia czy doświadczenia, ale i od treści przekazywanych przez media.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

12.12.2019

How to Cite

Żebrowski, A. ., & Żmigrodzka, M. (2019). Media uczestnikami walki informacyjnej. Doctrina. Social and Political Journal, 9(9), 369-388. https://czasopisma.uws.edu.pl/doctrina/article/view/1370